Krause und Pachernegg
Verlag für Medizin und Wirtschaft
Artikel   Bilder   Volltext

Mobile Version
A-  |   A  |   A+
Werbung
 
Schweppe KW, Rabe T, Langhardt M, Woziwodzki J, Petraglia F, Kiesel L
Endometriosis – Pathogenesis, Diagnosis, and Therapeutic Options for Clinical and Ambulatory Care
Journal für Reproduktionsmedizin und Endokrinologie - Journal of Reproductive Medicine and Endocrinology 2013; 10 (Sonderheft 1): 102-119

Volltext (PDF)    Summary    Übersicht   

Zum ersten Bild Abb. 4: Chronic abdominal pain Abb. 5a-d: Endoscopic appearance of endometriosis Abb. 6: Endocrinically active endometriosis Aktuelles Bild - Abb. 7a-f: Peritoneal endometriosis Abb. 8: Estrogen metabolism in endometrial lesions Abb. 9: Vicious circle in the endometrial focus Abb. 10a-d: Endometrial cyst Zum letzten Bild
Abbildung 7a-f: Peritoneal endometriosis
Various types of peritoneal endometriosis. (a): vesicular form (V); (b): nodular (N) und plaque-type growth (Pl); (c): flat, fibrotic form (F); (d): clear vesicles, no bleeding (B); (e): blood-containing vesicles with flame-shaped inflammation (E); (f): brown, grey residual blood with delicate adhesions (A).
 
Peritoneal endometriosis
Vorheriges Bild Nächstes Bild   


Abbildung 7a-f: Peritoneal endometriosis
Various types of peritoneal endometriosis. (a): vesicular form (V); (b): nodular (N) und plaque-type growth (Pl); (c): flat, fibrotic form (F); (d): clear vesicles, no bleeding (B); (e): blood-containing vesicles with flame-shaped inflammation (E); (f): brown, grey residual blood with delicate adhesions (A).
 
copyright © 2000–2026 Krause & Pachernegg GmbH | Sitemap | Datenschutz | Impressum
 
Werbung